En arg Rooney är en bra Rooney

de senaste två dagarna har vart rent ut sagt helt fullkomligt underbara. har sovit länge, legat i soffan och tittat på tv och filmer och en del hockey och fotboll också. jag älskar när det är slappt och man bara tar det lugnt. men jag har ju vart hurtig också! jag har inte rört mig sedan göteborgsfestivalen i maj. det är ju ett tag sen.. men igår bestämmde jag mig för att ta en joggingrunda. och har man inte rört sig på 2 månader så är det ganska förståeligt att rundan inte blev så lång. dessvärre så tröck jag i mig en kebabpizza strax innan, japp det stämmer gott folk, jag åt en pizza!
iallafall så drog jag ut en timme efter den magnifica måltiden och det skulle jag inte gjort, för 2 min efter start så fick jag håll.. men jag pinade mig och fortsatte. jag var ute i ca 20-25 min o sprang i hyffsat tempo iallafall. sista 10 minuterna dock var inte dom trevligaste, dunkade som fan i bröstet och jag funderade på om ja skulle lägga ner och sätta mig en stund för jag mådde verkligen inte bra. men jag fortsatte och full rulle upp för alla backar hem igen. så kommer man in i köket, ser hur min favorit chokladpudding står serverad på bordet. yummie!

jag har bestämmt mig nu i allafall, jag ska springa den här veckan.. sen ska ja komma ner till bollhuset och provspela igen. är det kul och jag hänger med tempomässigt, fine då fortsätter jag troligtvis. men är det pest och pina, nja då får nog basketdojjorna stanna på hyllan.

jag är sugen på att skriva nåt intelligent inlägg om Hv eller hockey i sig.. kommer kanske nåt senare om jag kommer på nåt bra att skriva om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0