Ett inlägg om hatet till äckliga Cluben



vad är orsaken till att i princip alla hockeyfans i sverige hatar hockeylaget LHC?
för er som kanske inte är så insatta eller har nån aning om varför hatet är så pass stort mot ett  ynka hockey lag, här kommer svaren.  

först ett underbart citat av en Hv älskare som skrevs inför förra säsongen.

" Frågar man det underbara folket i Hv klacken vad dom avskyr mest av allt på jorden så svarar 99% - LHC.
jag har i dessa finaltider hört folk, som helt seriöst, sagt att smärtan att förlora en sm-final mot LHC vore större än lyckan över att vinna ett guld mot dom hade varit.
Jag är inte uppväxt i jönköping och därför är inte hatet mot LHC medfött. Förra året när MoDo och LHC möttes i finalen så höll jag på LHC i smyg. Hade jag erkännt det för folket i jönköping så hade jag nog inte levt idag.. "

Jag känner igen mig så väl, jag är inte heller uppväxt i jönköping och har aldrig haft nåt riktigt hat mot dom under mina år som mindre Hv supporter. men ju äldre jag blev så växte hatet mer och mer för varje år.
Det finns många orsaker till varför just Hv fansen hatar just Linköping.
 Det beror delvis på det så kallade E4 derbyt, d.v.s. att lagen ligger rätt nära varandra och därmed tillkommer en såkallad derbykänsla i matcher mot LHC. Linköping har också en av elitseriens ökändaste supportrar.. de är få och stökiga och sägs ha ett av landets värsta hockey huliganer. Linköpings huliganer och JC ( Jönköping casuals ) Hvs huliganfirma har stött på varandra ett par gånger och mycket av hatet kommer där ifrån. Rivaliteten har växt med åren då LHC gjort sig till ett topplag i elitserien. Det finns fler orsaker men det är olika syner på hatet från person till person. 

Jag tänkte berätta varför jag hatar sveriges äckligaste klubb LHC.
I början hade jag ingenting emot LHCs uppflytt till elitserien 2001, jag hade inte det där medfödda hatet inom mig till ett hockeylag. kan ju troligtvis bero på min ynka ålder.  Men ju äldre jag blev och ju mer påläst jag blev om "hatet mot LHC" så växte aggresionen inombords.
En orsak  till att hata LHC, men dock inte den största..  är för att jag är Hv supporter, det säger sig själv - Håller du på Hv så hatar du LHC. det är lika naturligt som att en djurgårds supporter blir uppfostrad till att hata AIK. det går hand i hand liksom. En annan orsak, som troligtvis är den största orsaken, är deras sätt att.. hur ska jag förklara. deras lagbygge, styrelsen och hela köret kring just lagbygget. Jag är en hockeyfanatiker som älskar lokala talanger som får chansen att spela tidigt på elitnivå. Men inte bara unga spelare, utan också spelare som har hjärta för klubben och som har spelat för märket i flera år. Så vitt jag vet har LHC aldrig sattsat på ungdomslaget, möjligtvis under tiden i allsvenskan, samt på senare år. Linköping sitter på pengar, och genom pengar lockas spelare till klubben. Allt som oftast utlänska spelare, men även spelare från olika föreningar runt om i landet. Jag förstår inte varför dom inte satsar på egna produkter i huvudtaget. vad händer om LHC får ekonomiska problem? hallelujah säger jag. Klubben lever i stora delar på sina pengar. Kolla på spelare som Hlinka och Hlavac, vem fan har råd med två av tjeckiens bästa spelare bara sådär ? Jo justja, dom skickade ju över Weinhandl, mårtensson och johansson till ryssland och tjolahopp tjolahej så regnade det tusenlappar runt cloetta center. Nu är inte jag så insatt i vilka summor det rör sig om genom flytten till ryssland, men alla vet att KHL bara spyr upp pengar till spelarna samt klubbarna. Nu stannar iofs weinhandl kvar i ryssland, men mårtensson och johansson är tillbaka i klubben och hlinka och hlavac stannar. inget annat elitserie lag skulle ha råd med det, men LHC har det p.g.a alla sina jävla pengar.
LHC har i årets trupp endast 3 stycken spelare som kommer från Linköping.. det är kasst om man jämför med t.e.x. Hv som har 11 spelare som kommer från jönköpingstrakterna. man får även säga kors i taket för LHC, dom har nämligen med en spelare från u20 laget denna säsong. är ni lika förvånade som jag eller? men oj, är han 3e målvakt.. jaha, det betyder alltså att han ändå inte kommer att få spela något denna säsong. ja då var vi nere på 0 igen då.

Så där har ni den främsta orsaken till att jag hatar LHC, men finns ju vissa andra med. t.e.x. målvakten Fredrik Norrena.. orkar inte förklara varför jag hatar honom, skulle bli för mycket.
Det finns mycket fler orsaker, men jag ska nog inte skriva så mycket mer för det är nog ingen som orkar läsa. Ni har iallafall förstått vad jag vill få ut av det här inlägget,.. ALLA hatar Linköping.

Som avslutning har jag fått order om att nämna en tönt. då blev valet inte så svårt, Fridolf såklart! :)
Vi har inte precis samma tycke om diverse saker, snarare tvärt om. Men i detta fall så håller hon med mig, ohja det vet jag. Hata LHC!
Och nej jag tänker inte skriva att frida är bäst, det är emot mina principer :/ går bara inte..  men du är väldigt bra! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0