Säsongen närmar sig !




okej hockey var det ja.. jag känner att jag mycket gärna skulle vilja summera förra årets säsong med tanke på att jag aldrig gjorde det förut tror jag. men det känns inte så lägligt att prata hostoria när kommande säsong står runt hörnet. så därför skippar jag nog det. tänkte istället skriva lite om det senaste (?) nyförvärvet Teemu Aalto. nu är ju svensk media lika snabba som fridolf the snigel så vi vet ju ännu inte vart han spelar nästa säsong. men i vilket fall som helst, så är det precis vad Hv behöver !

jag skrev nyligen om att Hv behövde en offensiv back, här har vi han ju! Teemu kom 4a i poängligan för backar med sina 29 poäng varav 11 mål. det är ett bra facit för en back. om jag ska hitta en enda negativ sak med Teemu så är det att han spelat för äckliga klubben LHC. men som tur är så är han inte fostrad där, utan han kommer ju från finland och började sin elit karriär i HPK i sm-liiga men han har även spelat för timrå här i sverige under 2 år. dessutom är han right-skytt och då kommer tankarna direkt till en ersättare av åkerman. dock ska man inte jämföra de olika spelarna eftersom att åkerman är i en klass för sig. jag får dock lite smådåliga tankar för att han är right-skytt.. petrasek är också right-skytt och det jag vet inte någon powerplay kedja i elitserien som kör med 2 rightskyttar samtidigt.. det kanske finns, det har jag inte tänkt på, men det känns aningen ovanligt. appropå åkerman så hörde jag från en vän att han var i jönköping här i veckan. det var ju snack om att han skulle komma tillbaka till Hv där ett tag förut men blev aldrig så. men då undrar man ju vad tusan han gör i jönköping om han inte spelar för klubben. är det något som inte jag vet som är på gång eller ? det skulle ju isåfall vara rena rama julafton om johan valde att spela för Hv igen. tror inte att vi haft en så bra back i klubben som åkerman, om man tänker hur pass bra spelarna är idag.

nog om backar, hoppas iallafall att teemu har skrivit på för Hv.

imorgon är det en speciell dag, för vet ni vad som händer då? klart ni vet. eller förmodligen inte, men ändå.

Hv har sitt första ispass för säsongen, skulle vart kul att titta på förståss men bor man i etuna så gör man.. får hoppas att mina vänner ner från småland är på plats och kan ge förmedla några sköna kommentarer om hur det såg ut. förhoppningsvis bara bra vibbar. jag gillar verkligen årets trupp. de enda spelarna jag saknar är jämtin och åkerman. annars är jag riktigt nöjd med truppen. det är ju tyvär väldigt osäkert om jan hrdina ens kan fortsätta spela hockey, hoppas verkligen det. man vill inte bli av med elitseriens bästa tekare.

Ser fram emot säsongen som fan och nu är det inte långt kvar :)

det får nog räcka för idag. men tro mig, fler tankar och synpunkter om Hv kommer , var så säker.


Daniel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0